STK

SeTKání – Podzim 2022

Že by konečně zjednodušení?

V polovině měsíce září se v médiích objevily zprávy, že stát připravuje zjednodušení technického průkazu vozidel. V roce 2024 by měl zaniknout tzv. velký technický průkaz a rok nato by se zápisy v registru vozidel mohly vyřizovat elektronicky. Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka však vzápětí dodal alibistické „Pokud se vše legislativně stihne…“

Pozměňovací návrh k novele silničního zákona je podle něj téměř hotový a nejistota panuje pouze nad rychlostí jeho schválení. A vzhledem k tomu, že sněmovna má na vše dost času, je stanovaný termín přinejmenším diskutabilní. Držme si palce, protože současné papírové například nenabízejí celkový počet majitelů, protože namísto dřívějších čtyř jsou nyní k dispozici pouze dvě kolonky (kvůli evropské legislativě GDPR). Dost možná by se vyřešil i problém s dovezenými vozy, u nichž je počet dřívějších majitelů nedohledatelný, protože pokud by v elektronické podobě byl uveden počet předchozích majitelů, byla by to další informace navíc. A přestože například německý velký techničák také uvádí pouze dva majitele, je u jeho jména uvedeno odkdy. To znamená, že pokud kupujete auto z roku 2010 a první dohledatelný majitel v zahraničí bude z roku 2017, je jasné, že během sedmi let měl vůz minimálně jednoho dalšího majitele. Pro někoho nepodstatná informace, pro jiného velmi důležitá. Každopádně neříkejme hop, dokud jsme nepřeskočili…
A co že jsme si to do podzimního vydání magazínu dobré pohody Setkání pro vás čtenáře připravili? Například jsme zavzpomínali na Jamese Hunta, bouřliváka a „nezbedné dítě“ formule 1 70. let minulého století, a František Vahala si pro vás připravil článek o legendárním Porsche 911 Carrera 2.7 RS. Do rubriky Za volantem jsme si pozvali Jana Kollera, se kterým jsme probírali nejen jeho vztah k automobilům.

Příjemné čtení přeje
Jiří Švamberk
šéfredaktor

Časopis ke stažení zde.